Skip to Content

Vanligt förekommande frågor


Vi har öppet det mesta utav sommaren. Har enbart stängt v.30 och v.31

Ni är välkomna in i butiken så kan vi visa dig olika alternativ.

Det går alldeles utmärkt att ordna detta och det är en mycket bra julklapp.

Ja det har precis kommit nya hörselskydd i flera storlekar och olika dämpningar som ej är formgjutna. De heter Noizezz och är prisvärda och diskreta.

Ja det finns flera olika lösningar på ditt problem. Vi går tillsammans igenom just dina specifika behov så att du kan få så bra hjälp som möjligt.

Oftast kan du få tid samma vecka som du ringer.

Ja man ringer och bokar en tid och avsätter en halvtimma för avgjutning av dina öron.

Ja i vissa fall om behov finns i ditt dagliga arbete kan man ansöka om arbetstekniska hjälpmedel via Försäkringskassan alternativt Arbetsförmedlingen. Därefter behandlas alla ärenden individuellt och vi kan bistå med hjälp för din ansökan.

Slippa köer - Senaste tekniken - Inga väntetider - Hög tillgänglighet och personlig service.

Nej det är inte nödvändigt men vi kan i vår tur remittera direkt till specialistmottagning i de fall det är nödvändigt.

Hemsidan www.linnehorsel.se eller telefon:031-142820

Vi finns på Linnégatan 49 i Göteborg. Ring 031 - 14 28 20 för tidsbokning och frågor!

Ja.

Cirka en timme, vilket inkluderar ton + taltest samt obehag för toner, ett s.k audiogram. Detta visar hur just din hörsel är och vi informerar dig om resultatet. Vi gör en bedömning  av dina behov och du får själv berätta vad du upplever för problem med din hörsel.

Ja, vi har för det mesta en uppsättning låneapparater som man lånar kostnadsfritt.